Objectifs

Internationale handel zit in het DNA van Nederlanders en onze economie globaliseert meer en meer. Zaken doen in Frankrijk als je zelf niet Frans bent kan echter een aardige opgave zijn, zeker in het begin. Afgezien van de taalbarrière, werkt het allemaal net even anders dan in Nederland. Bedrijven hebben te maken met andere regels, instellingen en een verschillende businesscultuur (met haar eigen omgangsvormen), maar ook particulieren worden flink uitgedaagd met onbekende regels, instanties en gebruiken.
 business-around-the-world
In zo’n situatie is het handig informatie en ervaringen uit te wisselen met andere Nederlanders die in Frankrijk actief zijn. Er bestaan weliswaar verenigingen en sites voor Nederlanders in Frankrijk, maar die sluiten niet altijd aan op de behoeften van de Nederlander die zakelijk actief wil zijn in dit land. De DBCRA biedt graag een helpende hand. In het kort de voornaamste doelstellingen van onze club:

  • bevorderen van de betrokkenheid en zakenrelaties tussen leden, zowel in economisch als in commercieel opzicht;
  • stimuleren en ontwikkelen van zakelijke contacten tussen leden en externe relaties;
  • samenbrengen en ontwikkelen van professionele kwaliteiten van leden in de regio Rhône-Alpes en daarbuiten;
  • delen van kennis, ervaring en informatie tussen leden op professioneel vlak;
  • functioneren als een zakelijk platform en regionaal aanspreekpunt voor Nederlandse bedrijven en personen die de ambitie hebben hun zakelijke activiteiten te ontwikkelen in Rhône-Alpes;
  • ontwikkelen van economische en wetenschappelijke samenwerking tussen de regio Rhône-Alpes en Nederland;
  • bijdragen aan de verspreiding van de Nederlandse business cultuur in alle sectoren.

De vereniging Dutch Business & Culture Rhône-Alpes onderneemt verschillende acties (financieel, commercieel, cultureel, publicitair, etc.) die noodzakelijk zijn om bovenstaande doelstellingen te realiseren. Zo neemt de club ook deel aan diverse externe zakelijke evenementen in de regio Rhône-Alpes (of daarbuiten) om alle educatieve, recreatieve, culturele en artistieke initiatieven te promoten bij bijeenkomsten, debatten, congressen, optredens en feesten.